Nagy kihívás a sportruházat-gyártásban világelső Nikenak: a német versenytárs, az adidas-Salomon bejelentette, hogy megveszi a másik jelentős amerikai gyártót, a Reebokot.
Az adidas körülbelül 3,1 milliárd eurót (3,8 milliárd dollár) fizet a Reebokotért, amelynek tőzsdei értéke jelenleg 2,6 milliárd dollár. A vételár, részvényenként 59 dollár készpénzben, 34 százalékos felárat tartalmaz a Reebok keddi záróáráhához képest.
A német cég az ügylettől azt reméli, hogy kihívást intézhet az ugyancsak amerikai Nike sportfelszerelés-gyártó világelsősége ellen. A szakmában az adidas a második, a Reebok a harmadik helyezett a világpiacon.
A sportszerek legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ott költik el a világon sportszerekre kiadott évi 33 milliárd dollárnak a felét. A Nikeé jelenleg az amerikai piac 36 százaléka, a Reeboké a 12,2 százaléka és az adidasé a 8,9 százaléka, a Sporting Goods Intelligence című szakkiadvány szerint.
A Nike szóvivője azt mondta, hogy a cég nem ijedt meg, mert a piacon eddig is öldöklő volt a verseny, és ez nem változik a jövőben sem, és továbbra is bíznak a saját stratégiájukban. A Reebok mindenesetre jelentős, amerikai profi sportklubokkal meglévő szerződéseit hozza most az új, közös starthelyhez, köztük a National Football League, a National Basketball Association, a National Hockey League és a Major League Baseball szerződéseit.
Az egyesüléssel évi több mint 11 milliárd dolláros forgalmú cégcsoport jön létre. A Nike forgalma a májussal zárult üzleti évében 13,7 milliárd dollár volt.
Az adidasnál azt jósolják, hogy az egyesüléstől az adózott eredmény középtávon évi 10 százalékkal fog növekedni, a forgalom pedig 5-10 százalék között gyarapszik majd - az Egyesült Államokban az értékesítés megkétszerezésére számítanak középtávon -, miközben a harmadik évtől már évi 150 millió dollár lesz a megtakarítás a szinergiahatások miatt. Az adidas-Reebok egyesülést várhatóan a jövő év első felében zárják. A két márka önálló arculatát megtartják.
A világ második számú sportruházat- és sportszergyártója, a német adidas-Salomon a második negyedévben 33 százalékkal 94 millió euróra növelte az adózott eredményét a folytatódó tevékenységekből a tavalyi második negyedévi 70 millióhoz képest. A teljes adózott eredmény 52 százalékkal 66 millió euróra emelkedett - az elemzők 60 milliót vártak - 44 millióhoz képest.
Az üzemi eredmény 25 százalékkal 153 millió euróra nőtt 123 millióhoz képest, a forgalom euróban számolva 8 százalékkal, változatlan árfolyamokon számolva 10 százalékkal 1,516 milliárd euróra nőtt 1,401 milliárdhoz képest. A forgalom az első félévben 1 százalékkal nőtt Európában, 18 százalékkal Észak-Amerikában, 30 százalékkal Ázsiában és 36 százalékkal Latin-Amerikában. A társaság az idén egész évben is rendkívül jó eredményeket vár, különösen a második félévben számít fellendülésre már az európai piacon is. Szerdán 20 százalékra emelték a vállalati előrejelzést az adózott eredmény idei növekedésére korábban jósolt 10-15 százalékról. Most összesen 375 millió euró körüli adózott eredményre számítanak a cégnél egész évre.
Az adidas idén januárban 2014-ig meghosszabbította 35 éves múltra visszatekintő szponzori szerződését a Nemzetközi Labdarúgó Szövetséggel (FIFA). A megállapodás értelmében a vállalat 351 millió euróval támogatja a FIFA-t. A pekingi olimpia szervezői és az adidas-Salomon AG illetékesei ugyancsak januárban jelentették be, hogy az adidas lesz a 2008-as játékok hivatalos sportszergyártó partnere. A szerződés szerint a német cég szállítja majd a sportruhákat minden dolgozó, önkéntes és műszaki alkalmazott számára a 2008-as paralimpiai játékokra is.
A vállalatnál májusban bejelentették, hogy eladják a gyengélkedő télisportszer-üzletágat, a Salomont. A vevő a finn Amer Sports Corp., amely 485 millió eurót fizet a cégért. Az ügyletet várhatóan szeptemberben zárják. (MTI) |